Παράδειγμα για μίμηση οι Οινούσσες

Τη συμπαράσταση όλων όσων πρέπει και μπορούν να στηρίξουν το αίτημα για την άμεση δρομολόγηση στις Οινούσσες του πλοίου της γραμμής Πειραιά-Χίου-Λέσβου ζήτησαν οι αρχές του νησιού κατά τη διάρκεια της τελετής των εγκαινίων του νέου εξωτερικού κρηπιδώματος που  πραγματοποιήθηκε το Σαββάτο 6 Δεκεμβρίου στις Οινούσσες, με κάθε επισημότητα.
Για να την διεκδικήσουν όμως με στιβαρότητα πρέπει πρώτα  να αποκτηθούν οι απαιτούμενες άδειες και να χαρτογραφηθεί η περιοχή για να μπορεί το πλοίο να ελλιμενίζεται με ασφάλεια.

Ταυτόχρονα, όπως υπογράμμισε η Περιφερειάρχης Β. Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου,η πολιτεία έχει τη διάθεση να προχωρήσει και  το έργο της ανάπλασης της  παραλιακής ζώνης, το οποίο έχει απενταχθεί από την παρούσα προγραμματική περίοδο.
Μετά τον αγιασμό, στον οποίο χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μάρκος, ο δήμαρχος Στέφανος Βογιατζής παρουσίασε το ιστορικό της κατασκευής του κρηπιδώματος, τονίζοντας μεταξύ άλλων τα παρακάτω

Ανοίγει νέους δρόμους...

 «Η κατασκευή του σηματοδοτεί νέες προοπτικές για το νησί μας Αποτελεί παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές, είναι ένα έργο ιστορικό και εθνικής σημασίας.  Ανοίγει νέους δρόμους και θέτει νέα όρια για μια πολυεπίπεδη ανάπτυξη της μικρής ακριτικής κοινωνίας των Οινουσσών. Ευχαριστώ όλους όσους συνετέλεσαν  για το σκοπό αυτό, τον πρώην δήμαρχο Ε. Αγγελάκο για τη συμβολή του στην επίτευξη αυτού του έργου. Το υπάλληλο του Λιμενικού Ταμείου Νίκο Χούλη, που  έκανε το πρώτο σκαρίφημα του εξωτερικού μόλου σε ένα απλό χαρτί και συνέβαλλε τα μέγιστα στην υλοποίηση του. Ευχαριστώ την εταιρία ΕΓΝΑΤΙΑ για την επίβλεψη, αλλά ιδιαίτερα όμως ευχαριστώ την εταιρία Ζενιώδη-Πικούνη γιατί αν δεν ήταν αυτή ο μόλος  δεν θα είχε ολοκληρωθεί, θα είμαστε ακόμη στην κατασκευή, γιατί όταν είχε φτάσει σε έξοδα εργασιών ενός εκατομμυρίου, είχε πληρωθεί μόνο 100χιλιάδες.Κανένας άλλος εργολάβος δεν θα συνέχιζε και θα τελείωνε το έργο.Έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για να δρομολογηθεί το συντομότερο δυνατόν το πλοίο της γραμμής από τον Πειραιά. Θέλουμε τη συμπαράσταση όλων όσων πρέπει και μπορούν να ενδιαφερθούν γι’ αυτό το σκοπό.».

ΧΡ. ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ

Η Περιφερειάρχης Χριστιάνα Καλογήρου μεταξύ άλλων το χαιρετισμό της  αναφέρθηκε ιδιαίτερα στα στελέχη της περιφέρειας Β. Αιγαίου που πίστεψαν και αγκάλιασαν αυτό το έργο.
«Αναφέρομαι ειδικά στους ανθρώπους της Διαχειριστικής αρχής. Ίσως δεν είναι τυχαίο ότι στο τιμόνι της έχουμε έναν Χιώτη το Γιώργο Πλακωτάρη, ο οποίος δίνει πολύ μεγάλες μάχες για τα νησιά μας, ειδικά αυτές τις μέρες που προσπαθούμε να προχωρήσουμε και να περάσουμε πριν από όλες τις περιφέρειες το νέο ΕΣΠΑ με πολύ αντίξοες συνθήκες».

Ε. ΑΓΓΕΛΑΚΟΣ

Ο πρώην δήμαρχος Ε. Αγγελάκος επισήμανε ότι εγκαινιάστηκε ένα έργο υποδομής με προοπτική πάρα πολλών ετών.
«Πρέπει  να ευχαριστήσουμε πολύ και την τότε περιφερειάρχη Σοφία Θεολογίτου, η οποία πείσθηκε από τα επιχειρήματα μας και βοήθησε για την κατασκευή του με την εξασφάλιση των απαιτούμενων κονδυλίων, τα οποία διεκδικούσαν και πολλοί άλλοι δήμοι. Επί 16 χρόνια με τους συνεργάτες μου δουλέψαμε, κάναμε πολλά έργα μεταξύ των οποίων και ο μόλος που ήταν στο πρόγραμμα μας από το 1998.Ότι γράψαμε στο  πρόγραμμα μας έχει γίνει. Μια τοπική αρχή έβαλε ένα πρόγραμμα φιλόδοξο, μεγάλο, οραματικό, όχι για την επόμενη τετραετία για ψηφοθηρία, αλλά για τα επόμενα 50-100 χρόνια και το πραγματοποίησε».

Τιμητικές απονομές

Το δημοτικό συμβούλιο τίμησε με αναμνηστικές πλακέτες τον πρώην και τον νύν δήμαρχο για την πολυετή προσφορά τους στα κοινά του τόπου.

Η αναθηματική επιγραφή

Μετά το κόψιμο της κορδέλας, οι Γιάννης Αγγελάκος και Στέφανος Βογιατζής αποκάλυψαν και την αναθηματική μαρμάρινη επιγραφή στην οποία έχει καταγραφεί  το σύντομο  ιστορικό  κατασκευής του έργου.

Π. Ζενιώδης

"Η εταιρεία του  απέσπασε τα εύσημα της δημοτικής αρχής για την κατασκευή του έργου. Αν δεν ήταν αυτή το έργο δεν θα τελείωνε», τόνισε ο δήμαρχος Στ. Βογιατζής.

Το έργο

Το έργο είχε σημαντικό βαθμό δυσκολίας, όπως  τονίζουν οι ειδικοί, αλλά και πολλές τεχνικές πρωτοπορίες, που δεν έχουν τα άλλα Ελληνικά λιμάνια. Οι μεγαλύτερες δυσκολίες εντοπίζονται στα βάθη και τη βραχώδη υφή  του πυθμένα. Μία από τις σημαντικότερες τεχνικές  πρωτοπορίες είναι και οι ενσωματωμένοι στο κρηπίδωμα  ισχυρότατοι πλαστικοί προσκρουστήρες.

Ακολουθεί βίντεο της 6ης Δεκεμβρίου:




Πηγή : politischios

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *